• Aktuality
  • Prilákať ľudí na štadión, priorita predsedu predstavenstva Petra Krnáča
A tím / MFK Dukla / 25.03.2024

Prilákať ľudí na štadión, priorita predsedu predstavenstva Petra Krnáča

Prilákať ľudí na štadión, priorita predsedu predstavenstva Petra Krnáča
Zvýšiť návštevnosť na Štiavničkách, praje si predseda predstavenstva MFK Dukla Banská Bystrica, Peter Krnáč. V rozhovore hodnotí sezónu klubu, ale aj jeho ďalšie ciele. Stabilizácia v najvyššej súťaži a komfort pre fanúšikov sú pre neho kľúčové.

Ako hodnotíte doterajšiu sezónu MFK Dukla Banská Bystrica z pohľadu člena predstavenstva?

Na začiatku sezóny sme si stanovili ciele. Niektoré z nich sa naplnili, niektoré nie. Za pozitívnu vec považujem zastabilizovanie klubu v najvyššej súťaži, pričom ako dobre vieme, po postupe býva druhá tá najťažšia. Tomuto sa nám podarilo od začiatku sezóny vyhnúť a pohybovali sme sa počas celej sezóny väčšinou v prvej šestke, čo po nepostúpení do prvej šestky považujem za neúspech, hlavne pri pohľade na umiestnenia od začiatku sezóny a kvalitu kádra, ktorý máme k dispozícii.

Ktoré momenty zo sezóny si myslíte, že boli pre klub rozhodujúce?

Za rozhodujúci moment považujem nečakané riešenie trénerskej otázky počas plynúcej sezóny, na čo sme museli rýchlo reagovať. Nechceli sme meniť zabehnutý systém, preto sme pokračovali s trénermi, ktorí mužstvo dobre poznali. V tejto chvíli nás veľmi mrzia najmä zápasy doma so Zlatými Moravcami, s Dunajskou Stredou a hlavne v Ružomberku, ktorý sme mali vynikajúco rozohratý a nedotiahli sme ho do víťaznej podoby. Myslím si, že tieto momenty rozhodli o tom, prečo nie sme v nadstavbovej časti v prvej šestke.

Čo hovoríte na návštevnosť zápasov Dukly v tomto ligovom ročníku?

Nielen ako dlhoročného fanúšika, ale aj člena fanklubu je návštevnosť na našich zápasoch vec, ktorá ma najviac trápi. Myslím si, že po marketingovej stránke klub robí maximum práce, ale narážame na prekážky a limity, ktoré vyplývajú z charakteru štadióna a podmienok, ktoré máme vo vzťahu k jeho užívaniu. Týždeň pred domácim zápasom sledujem počasie, ktoré bude v deň zápasu a modlím sa, aby nepršalo či nesnežilo. Štadión absolútne nespĺňa podmienky najvyššej súťaže či už pre A mužstvo, ale najmä pre jeho priaznivcov. Na jeseň budú tri roky od návratu na Štiavničky a za ten čas sme sa neposunuli k najdôležitejšej otázke prekrytiu štadióna, výstavby novej tribúny so sky boxami, bufetmi a sociálnym zariadením pre fanúšikov, ktoré by zvýšili komfort pre našich verných fanúšikov. Takisto to má dopad na ekonomiku klubu, kde nemôže naplno rozvíjať všetky marketingové aktivity, ktoré prislúchajú prvoligovému zápasu ako spoločenskej udalosti.

Najbližšie nás čaká dôležitý zápas s AS Trenčín, ktorý má aj charitatívny rozmer. Čo od neho očakávate?

Vzhľadom na to, že v deň zápasu predpoveď ukazuje krásne slnečné počasie s teplotami cez dvadsať stupňov očakávam peknú návštevu, dobrý futbal a samozrejme víťazstvo nášho tímu, ktoré by nás posunulo bližšie ku konečnému 7. miestu a možnosti zabojovať o pohárovú miestenku. Tento zápas nesie v sebe aj charitatívnu myšlienku s cieľom pomôcť našej vernej fanúšičke a jej chorej dcére na podnet chalanov z fanklubu.

Máte aj ďalšie ciele ako umiestnenie na 7. mieste?

Áno, máme. Chceme zapracovať do A mužstva mladých hráčov, akú sú Tibor Slebodník, Dominik Veselovský, Ivan Mensah, Adam Hanes a ďalší. Hrať aktraktívny útočný futbal a potešiť v jarných mesiacoch oko diváka. A tak isto dať šancu niektorým hráčom z dorastu.

Kedy začína predaj permanentiek na novú sezónu a na aké výhody sa môžu fanúšikovia tešiť?

Predaj permanentiek na novú sezónu spúšťame začiatkom apríla. Ceny permanentiek na novú sezónu zostávajú nemenné. Pre držiteľov tohtosezónnych permanentiek sme pripravili ako darček zľavu 20% a možnosť zakúpenia toho istého miesta do konca júna. Takisto spúšťame veľkú propagačnú kampaň, kde v dvojtýždenných intervaloch si ľudia nájdu v schránkach letáky s podrobným rozpísaním typu permanentiek, ich cenami a benefitmi. Permanentky bude možné zakúpiť online na webovej stránke klubu alebo v kamenej predajni fanshopu Dukly v MMŠ v Radvani. Našim cieľom je vysvetliť výhodnosť zakúpenia permanentky, kde cena jedného zápasu je skoro o 40% nižšia ako pri zakúpení lístka na zápas. Túto sezónu sa nám podarilo predať dvojnásobný počet permanentiek ako minulú sezónu, tak pevne verím, že sa nám to podarí zdvojnásobiť aj pre tú budúcu.

Čo vám urobilo najväčšiu radosť v tejto sezóne?

Najväčšiu radosť mi posledné dva roky robí záujem detí o zápis do Akadémie, kde sme zaznamenali dve sezóny po sebe rekordný počet malých Duklistov, čo nám urobilo príjemné starosti. Je to následkom osvety mládežníckych trénerov už v škôlkach a základných školách prvého stupňa. V nasledujúcich mesiacoch plánujeme robiť diskusie s A mužstvom a s trénermi na základných a stredných školách a tým vytvárať väčšiu základňu našich fanúšikov a klubizmus už v mladom veku. Tak isto myslíme aj na členov „rodiny Dukla“. V tejto chvíli máme viac ako 550 registrovaných mládežníkov, ktorým sme dali darček v podobe 2 permanentiek pre každé dieťa a jeho rodičov. V blízkom čase pripravujeme pre našich verných fanúšikov aj viacero noviniek v podobe lístkov na zápasy, fanshopu aj eventov.